Marketing

Zaterdag naar Utrecht geweest voor een conferentie voor afdelingsbestuurders. In maart 2006 zijn er alweer raadsverkiezingen (gemeente en deelraad) en je kunt niet vroeg genoeg goed voorbereid beginnen. De workshop ’s ochtends ging over marketing, jaja we gaan het eindelijk eens leren. Met de inhoud zit het wel goed, maar de verpakking is minstens zo belangrijk. Goede presentatie, gelukkig niet zweverig en ook niet al te commercieel. Wat ik er in elk geval van heb opgestoken, is dat de marketing van GroenLinks gebaseerd zou moeten zijn op de kernwaarden luisterend oor, gepassioneerd, vernieuwend, vrolijk/ontspannen, deskundig en actiegericht.

’s Middags ging het over het schrijven van een verkiezingsprogramma. Wat voor soort programma wil je, een tien-punten plan of een ‘bijbel’? Wie zijn bij dit proces betrokken, raadpleeg je bijvoorbeeld alleen de leden van de afdeling of ook externe deskundigen? Hoe stel je het vervolgens vast? Binnenkort gaan we met bestuur en fractie in Bos en Lommer om de tafel zitten om al dit soort zaken eens goed te bespreken. Vorm en inhoud dus.

Vandaag gezien hoe Ajax met grote moeite toch nog 3 punten pakte tegen Vitesse. Met dank aan Ryan Babel, die van dichtbij hard inschoot. Collega Tjeerd Talsma (PvdA) kwam ik na afloop van de wedstrijd tegen op het metrostation, getooid in fraaie Ajax sjaal. Ook meende ik Hans Schipper (CDA gedputeerde) nog te ontwaren, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Morgen maar even navragen.